Lugu komeedina muuskataevasse sööstnud soome dirigendist Klaus Mäkelast ühe tuntuima muusikafilmilooja Bruno Monsaingeoni pilgu
läbi linastub 27. novembril kell 19 Tubina saalis.
Põhjanaabrite kuulsate dirigentide rida täiendama asunud Klaus Mäkelä (28)
rahvusvaheline karjäär on peadpööritav: 22-aastaselt sai temast Oslo
Filharmoonikute peadirigent ja 24-aaastaselt Orchestre de Paris’ muusikajuht.
2027.aastal asub ta juhtima Kuningliku Concertgebouw orkestrit ja Chicago
Sümfoonikuid. Mäkelä kontserdigraafik on muljetavaldavalt tihe, lavapartneriteks
ainult parimad: Yuja Wang, Daniil Trifonov, Sol Gabetta, Misha Maisky, Lang Lang,
Leif Ove Andsnes jpt. Esinemised BBC Promsil, plaadistused Decca’le, kutsed
mainekatele festivalidele räägivad iseenda eest. Polnud ka ime, et paar aastat tagasi Pariisis kontserti andes jäi ta silma legendaarsele filmimehele Bruno Monsaingeonile, kes pikalt mõtlemata võtetega alustas.
„Towards the Flame“ räägib Mäkelä oma kujunemisteest, õpingutest Sibeliuse
Akadeemias Jorma Panula juures, kiindumusest tšellosse ja kammermuusikasse
ning koostööst oma kolme orkestriga Oslos, Pariisis ja Amsterdamis. Sissevaade
Mäkelä mõttemaailma ja viis, kuidas ta oma muusikalisi ideid ellu viib, avab pildi
missioonitundlikust ja empaatilisest kunstnikust, kellel on maailmale veel palju öelda.
Filmi autor Bruno Monsaingeon, muusikafilmi vaieldamatu suurmeister on haruldase vaistu ja põhjalikkusega talletanud terve varamu oma kaasaegsete muusikuteloomingut. Ulatuslik kollektsioon filme Glenn Gouldist ja portreed sellistest legendidest nagu Richter, Menuhin, Roždestvenski, Rostropovitš jpt. on hindamatu väärtusega. Erilise tähelepanuga on ta jälginud nõukogude võimuga vastuollu läinud muusikute käekäiku, sellele teemale on pühendatud ka palju auhindu võitnud „The Red Baton“. Uuema aja helikunstnikest on ta portreteerinud Pjotr Anderszewskit, Valeriy Sokolovi, David Fray’d. Tema värskeimad filmid räägivad menukast Arod kvartetist ja Klaus Mäkeläst.
Fotod: Ideale Audience Group
ความคิดเห็น